Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Zajęcia Przeprowadzone i zaplanowane w grupach:
- PODJĘTE DZIAŁANIA:
- „W krainie emocji i uczuć” – warsztaty o uczuciach i emocjach
- Cykl spotkań: „Rodzica czytanki”.
- Zebranie z rodzicami, warsztaty dotyczące wpływu czytelnictwa na rozwój dziecka.
- Spotkanie autorskie z Anną Podsiadło
ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM ZAKUPIONYCH KSIĄŻEK:
„Wyobrażanki. Ćwiczenia relaksacyjne dla dzieci.” A. Olejnik – podczas odpoczynku.
„Baśniowa Akademia Zdrowia” A. Nożyńska-Demianiuk. Cykl zajęć:
– Zdrowa i niezdrowa żywność.
– Dlaczego każdego dnia należy zjeść śniadanie.
– Owoce i warzywa.
– Witaminy.
– Produkty zbożowe.
– Życiodajna woda.
Wykonanie prac plastycznych „Pomysły na super zabawę z przyrodą” E. Kędzior: – pióropusz Indianina, naszyjnik z makaronu, sowa, bałwanek.
„Piosenki dla dzieci na każdą okazję. Święta nietypowe”
– Europejski Dzień Numeru Alarmowego „112”
– Dzień kota „Wszystkie koty to Huncwoty”
– Międzynarodowy dzień książki dla dzieci „Poczytaj mi”
– Dzień bibliotekarza i bibliotek „Bibliotekarz”
Dzień Przyjaciela „Przyjacielu mój”
WNIOSKI Z REALIZACJI PROGRAMU:
– rozbudzanie ciekawości świata;
– stymulowanie rozwoju mowy;
– usprawnianie pamięci;
– kształtowanie wrażliwości moralnej dziecka;
– zapobieganie uzależnieniu od telewizji, telefonu itp. – kształtowanie nawyku czytania
PODJĘTE DZIAŁANIA:
- Spotkanie z rodzicami Rola książki w życiu dziecka
- Zajęcie otwarte dla rodziców Jesień wokół nas
- Współpraca z Biblioteką Miejską zajęcia: Prawa dziecka, Spotkanie z Mikołajem, Emocje
- Spotkanie autorskie z Anną Podsiadło
ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM ZAKUPIONYCH KSIĄŻEK:
Co rośnie w sadzie;
Co rośnie w parku;
Afryka Kazika;
Ratujmy zwierzęta;
Baśniowa Akademia Zdrowia Wyobrażanki
WNIOSKI Z REALIZACJI PROGRAMU:
Promowanie czytelnictwa wśród dzieci;
Rozwijanie wyobraźni;
Poszerzanie zasobu słownictwa.
- PODJĘTE DZIAŁANIA:
- Warsztaty W teatrze – emocje, uczucia
- Zabawy czytelnicze dla dzieci: Pomysły na zabawy z książką
- Zajęcia warsztatowe: Przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia
- Cykl spotkań z rodzicami- Moja przyjaciółka książka – rodzice czytają dzieci słuchają
- 20 minut dziennie – codziennie! – O czytaniu dzieciom rozmawiamy z rodzicami
- ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM ZAKUPIONYCH KSIĄŻEK:
- Ratujmy Zwierzęta- światowy dzień zwierząt.
- Zajęcia edukacyjne Emocje małe i duże – Wesoły Rekin; Kapryśne wróżki
- Zajęcia edukacyjne -Międzynarodowy Dzień Dziecka z UNICEF Ważna sprawa, moje prawa
- „Afryka Kazika” – Dzień Zebry „Janek jest inny. Historia chłopca z autyzmem” H. Krajlić – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
WNIOSKI Z REALIZACJI PROGRAMU:
– Wprowadzenie dzieci w świat literatury
– Budzenie zaciekawienia literaturą dziecięcą
– Kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i ich szanowania
– Wzbogacenie słownictwa
– Pobudzanie intelektu i wyobraźni
– Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– Rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie, rozbudzanie ciekawości świata
– Ćwiczenie koncentracji i umiejętności słuchania
– Wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka
– Budowanie i pogłębianie więzi między rodzicem i dzieckiem
– Przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych
- PODJĘTE DZIAŁANIA:
- Warsztaty detektywistyczne – szukamy emocji;
Warsztaty „W teatrze – emocje, uczucia”;
Warsztaty o tolerancji i akceptacji osób niepełnosprawnych.
Warsztaty: Dzieci świata – mieszkańcy Afryki. - Zebranie z rodzicami, warsztaty pt. „Jak czytanie książek dzieciom wpływa na ich rozwój”.
- Spotkanie autorskie z panią Anna Podsiadło.
- Cykl spotkań: „Rodzice czytają nam bajeczki”
ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM ZAKUPIONYCH KSIĄŻEK:
Afryka Kazika”- światowy dzień zwierząt;
Emocje” bajka;
„O Kaziku i misiu słoniku” K. Pruszkowska;
„Uczucia” L. Walden;
„Mam Zespół Downa” H. Krajlić;
„Janek jest inny. Historia chłopca z autyzmem” H. Krajlić – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu;
Cykl spotkań na podstawie książki „Poradnik dla dzieci o empatii, dobroci i zmienianiu świata” Qnjali Q.Rauf
WNIOSKI Z REALIZACJI PROGRAMU:
-zwiększenie poczucia wartości u dzieci;
– budowanie więzi z dzieckiem;
– otwartość na drugiego człowieka;
– pobudzanie intelektu i wyobraźni;
– rozumienie przeżywanych emocji (własnych i innych).
- PODJĘTE DZIAŁANIA:
- Współpraca z Filią Biblioteki Miejskiej na Ksawerze
- Jak czytanie wpływa na zachowanie się dziecka? – prelekcja dla rodziców
- Z wizytą w lesie – zajęcie otwarte dla rodziców.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM ZAKUPIONYCH KSIĄŻEK:
Emocje – nazywanie emocji;
W przedszkolu –radosne odkrywanie świata przez dzieci;
Uczucia- w mojej głowie i moim sercu;
Co rośnie w parku;
Co rośnie w sadzie.
WNIOSKI Z REALIZACJI PROGRAMU:
Poszerzanie zasobu słownictwa u dzieci;
Zachęcanie do korzystania ze zbiorów bibliotecznych;
Rozwijanie spostrzegawczości;
Odkrywanie świata.